Reklamační řád pro e-shop s trvanlivými potravinami

1. Obecná ustanovení

1.1 Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží a uplatnění nároků ze záruky za jakost spotřebitelem, v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

1.2 Prodávajícím je Zdravá výživa aneb škopek není všechno s.ro., se sídlem Příkop 843/4, Zábrdovice (Brno-střed), 602 00 Brno, IČ: 03867081, spisová značka C 87144/KSBR Krajský soud v Brně (dále jen „Prodávající“).

1.3 Kupujícím je spotřebitel, který uzavře s Prodávajícím kupní smlouvu prostřednictvím e-shopu (dále jen „Kupující“).

 

2. Odpovědnost Prodávajícího

2.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.

 

3. Práva z vadného plnění

3.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. 3.2 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

 

4. Způsob uplatnění reklamace

4.1 Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní tak telefonicky nebo elektronicky.

4.2 Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

4.3 Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi).

4.4 Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží Prodávajícímu.

 

5. Vyřízení reklamace

5.1 Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do pěti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.

5.2 Prodávající je povinen vydat Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, Kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude Kupující informován o jejím vyřízení.

5.3 Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

5.4 Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

 

6. Odstoupení od smlouvy

6.1 Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží.

6.2 Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí Kupující o svém odstoupení od smlouvy informovat Prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem).

6.3 Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

6.4 Pokud Kupující odstoupí od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které od Kupujícího obdržel, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený Prodávajícím).

6.5 Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zaslat zboží zpět nebo je předat na adrese Prodávajícího. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Kupující odešle zboží zpět před uplynutím 14 dnů.

6.6 Kupující ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží.

6.7 Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

 

7. Závěrečná ustanovení

7.1 Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.5.2024

7.2 Prodávající si vyhrazuje právo na změny tohoto Reklamačního řádu bez předchozího upozornění.

 

Nákupní košík